torsdag 18. februar 2010

EVENture

Torsdag 18. Februar 2010:

Dette markerer starten på det som jeg håper blir et spennende og lærrerikt prosjekt. Målet er å komme seg ut i skog og mark i Østlandsområdet, og samtidig få god mosjon.

Det hele startet ved en tilfeldighet. Jeg var inne på http://www.skiforeningen.no/ sine sider for å finne en lysløype jeg kunne prøve. Følte jeg begynte å bli lei av de løypene jeg normalt gikk i. Inne på skiforeningens sider så jeg det stod noe om "Kjentmannsmerket" og tenkte det var en god ide å prøve ut. Så jeg klikket meg inn og leste.

Skiforeningen har satt opp 50 poster i Østlandsområdet. Disse postene er på steder du normalt ikke ville ferdes, og deres mål er å vise deg "marka i nåtid og slik den var i svinnen tid". Boken viser om posten passer for sommer eller vinter. Først må du kjøpe Kjentmannsmerke boken, som da inneholder informasjon om alle postene med kartreferanser. Går du til 15 av postene får du Kjentmanssmerket i bronse, 25 = sølv og minst 40 = gull. Denne boken kom i posten i dag. Og med en post-it lapp fra Skiforeningen som sier "Ha en fin dag og kos deg i marka!"


Det er akkurat det jeg skal. Og hver post skal dokumenteres her i denne bloggen.