fredag 19. februar 2010

Planlegging

Fredag 19. Februar 2010

Jeg har brukt noen timer på Google Earth i går kveld og i ettermiddag for å kartlette alle postene. Jeg startet på post 1 og er nå kommet til post 11. Disse befinner seg vest for oslofjorden.

Det jeg har håpet postene ville være, er enda ikke bekreftet. Da jeg bestilte boken håpet jeg det ville være hovedvekt av poster med god utsikt. Hittils er det veldig variert. 3 av de 11 postene jeg har sett på har vært utsiktposter. Like mange har vært bekker og fosser. Desverre har jeg markert noen som "kjedelige", men det regner jeg med blir motbevist når jeg kommer dit.

Rastløsheten min har bestemt at jeg starter med min første post allerede i morgen. Valget av posten er delvis tilfeldig og delvis utvalgt. Når jeg først åpnet Kjentmannsboken ca midt i, kom jeg til post 23. Det er den nordligste posten og befinner seg helt opp mot Grua nordvest for Rv4 i Nittedal. Denne posten skal vise, og jeg siterer Kjentmannsboken, "Gaustadtoppen i Telemark og Rånåsen i Gran,pluss alt i mellom. Fjerne fjell i Telemark, Krødsherad, Ådal, Valdres og Gudbrandsdalen."

Værmeldingen viser at det skal bli noe kaldere enn i dag (ca -10) og at det skal snø. Jeg håper det ikke ødelegger for utsikten. I så fall blir det 2 turer til post 23. Bildet i Kjentmannsboken viser 2 personer på ski, og flott vært og utsikt. Jeg er forberedt på at min opplevelse blir noe begrenset av været. Det er helt greit. Så lenge jeg bare kommer i gang...

Kommer tilbake i morgen med detaljer fra første tur på vei til Kjentmannsmerket :-)





Google Earths utsikt fra posten



Et lite bilde av 11 poster. Kjøp boka og prøv selv :-)