mandag 29. mars 2010

Ny tid

Mandag 29.03.2010


Det går mot en ny årstid, og det virker som om det er på tide å legge om til sommerdekk i marka. Siste skituren forvandlet skiene mine til piasavakoster, så neste år blir det nye ski. Jeg er ikke fornøyd med de skiene jeg har brukt til nå, og ser frem til å kjøpe bedre ski før neste sesong.

Nå gjelder det å finne frem sykkelen og gjøre den klar for en heftig sesong fremover. Den var ny i fjor, men trenger å få en liten justering i girene. Det begynner vel allerede å fylle seg opp i sykkelverkstedene, så jeg må få ut finger'n.

Status hittil på veien mot Kjentmannsmerket er 9 av 50 poster. Og jeg har ca 3 måneder på meg til å ta de resterende. Målet er å ta merket i gull som krever minst 40 poster. Samtlige av postene i Kjentmannsboken er poster man kommer seg frem til på sommeren, og noen er poster man også kommer seg til på vinteren. Det har vært mye snø på postene jeg har besøkt hittils, og lite å se. Så jeg ser nå frem mot bare bakker og mye spennende å utforske i marka.

Noe av det jeg kan glede meg til å se er merker etter bosetting som var for flere hundre år siden, huler, utsiker, flyvrak, fosser og daler. Noen små og mange store opplevelser.

Så mens snøen smelter blir det trening, planlegging og venting.